
Naukowcy twierdzą, że proste badanie krwi może wykryć ponad 50 rodzajów raka, często przed jakimikolwiek objawami.
Zespół badawczy twierdzi, że ponad 99% pozytywnych wyników jest prawidłowych, ale potrzebna jest większa ilość badań.
Jak to działa?
Test szuka znaczących zmian chemicznych we fragmentach kodu genetycznego – DNA bezkomórkowego – wyciekających z nowotworów do krwioobiegu.
Naukowcy z Zakładu Biologii Nowotworów Instytutu Dana Farber przy Szkole Medycznej Harvarda w Bostonie, współpracujący z brytyjskimi kolegami z Instytutu Francisa Cricka w University College London, przetestowali ponad 4000 próbek od pacjentów.
Uwzględniono ponad 50 rodzajów raka, takich jak m.in rak jelita, płuc i jajników.
W 96% próbek test dokładnie wykrył rodzaj raka.
Co mówią eksperci?
Jeden z wiodących badaczy, prof. Geoff Oxnard, powiedział: „Wydaje się, że to badanie krwi ma wszystkie cechy potrzebne do zastosowania w populacji, jako test przesiewowy na wiele nowotworów.”
„Wszyscy pytają, kiedy taki test będzie gotowy do użycia.”
„Ale przed rutynowym użyciem tego badania krwi prawdopodobnie będziemy musieli zobaczyć wyniki badań klinicznych, aby w pełni zrozumieć wyniki testu.”
Dr David Crosby, dyrektor ds. wczesnego wykrywania raka w Wielkiej Brytanii, powiedział: „Wykrywanie nowotworów na ich najwcześniejszych etapach, kiedy są mniej agresywne i łatwiejsze do wyleczenia, ma ogromny potencjał ratowania życia i bardzo potrzebujemy innowacji technologicznych, które mogą przekształcić ten potencjał w rzeczywistość.”
„Chociaż ten test jest wciąż na wczesnym etapie opracowywania, wstępne wyniki są obiecujące.”
„Potrzebne są jednak dalsze badania, aby poprawić zdolność testu do wykrywania nowotworów we wczesnym etapie.”
Podejście Medycyny Komórkowej
Te nowe badanie krwi może być dla pacjentów użyteczne, tylko w przypadku połączenia go z naukowymi naturalnymi metodami leczenia, które zajmują się pierwotną przyczyną raka. Niestety, obecne terapie stosowane u pacjentów z rakiem w medycynie konwencjonalnej są toksyczne, nieskuteczne i potencjalnie śmiertelne. Nic też nie jest robione, aby zapobiec wystąpieniu choroby.
Ponadto badanie opublikowane w 2016 r. wykazało, że w niektórych szpitalach chemioterapia zabijała wielu pacjentów z rakiem, w ciągu 30 dni od rozpoczęcia leczenia.
Inne badania opublikowane w 2019 r. potwierdziły ponadto, że powszechnie stosowane leki chemioterapeutyczne sprzyjają rozprzestrzenianiu się raka.
Aby dowiedzieć się o naturalnych podejściach zdrowotnych, które, jak wykazano, blokują wszystkie kluczowe mechanizmy rozprzestrzeniania się raka, przeczytaj książkę autorstwa dr Ratha z dr Aleksandrą Niedzwieckim “Zwycięstwo nad rakiem!“.
Źródła:
- https://www.dr-rath-foundation.org/2020/04/new-blood-test-can-check-for-more-than-50-types-of-cancer
- https://www.bbc.com/news/health-52090359
- Badanie: Kreatyna może wzmacniać działanie komórek odpornościowych w walce z rakiem0 (0) Kreatyna a odporność na nowotwory: nowe odkrycia Badanie opublikowane w czasopiśmie „iScience” wykazało, że kreatyna – związek znany przede wszystkim ze swojej roli w wydajności mięśni – może również odgrywać rolę we wspieraniu zdolności układu odpornościowego do zwalczania nowotworów, jak wynika z komunikatu prasowego Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles (UCLA) [1]. W ramach… Dowiedz się więcej: Badanie: Kreatyna może wzmacniać działanie komórek odpornościowych w walce z rakiem
- Rewolucja w profilaktyce nowotworowej już się rozpoczęła – medycyna głównego nurtu po prostu nie chce tego przyznać0 (0) Przez dziesięciolecia medycyna konwencjonalna lekceważyła witaminę C, traktując ją niczym więcej niż mikroskładnikiem odżywczym zapobiegającym szkorbutowi. Jednakże niezwykle istotne nowe badanie wykazało, że ta skromna cząsteczka może mieć również zdolność powstrzymywania rozwoju raka. Artykuł opublikowany w czasopiśmie Journal of Theoretical Biology opisuje, w jaki sposób witamina C może blokować powstawanie potencjalnie rakotwórczych substancji chemicznych w… Dowiedz się więcej: Rewolucja w profilaktyce nowotworowej już się rozpoczęła – medycyna głównego nurtu po prostu nie chce tego przyznać
- Osiągnięcie odpowiedniego poziomu witaminy D zmniejsza ryzyko zachorowania na raka piersi o połowę0 (0) Autor: Dr. Joseph Mercola – O ryzyku zachorowania na raka piersi decyduje poziom witaminy D we krwi, a nie dawka suplementów; badania wskazują, że ryzyko to spada o około 40–50%, gdy poziom tej witaminy wzrośnie do zakresu zapewniającego ochronę – Kobiety, które utrzymują poziom witaminy D we krwi na poziomie około 50–60 ng/mL,… Dowiedz się więcej: Osiągnięcie odpowiedniego poziomu witaminy D zmniejsza ryzyko zachorowania na raka piersi o połowę
- Stwierdzono, że niacynamid zmniejsza ryzyko wystąpienia nowych nowotworów skóry0 (0) – Rak skóry dotyka co piątego Amerykanina, przy czym większość przypadków stanowią nowotwory inne niż czerniak, takie jak rak podstawnokomórkowy i płaskonabłonkowy. Stwierdzono, że niacynamid, forma witaminy B3, wykazuje silne działanie profilaktyczne – W najnowszym badaniu opublikowanym w czasopiśmie „JAMA Dermatology” stwierdzono, że stosowanie niacynamidu wiąże się z 14-procentowym obniżeniem ogólnego ryzyka wystąpienia… Dowiedz się więcej: Stwierdzono, że niacynamid zmniejsza ryzyko wystąpienia nowych nowotworów skóry
- Witamina B3 wykazuje obiecujące wyniki we wczesnej fazie badań klinicznych dotyczących agresywnego nowotworu mózgu0 (0) W ramach badania klinicznego prowadzonego na Uniwersytecie w Calgary sprawdzane jest, czy wysokie dawki witaminy B3, znanej jako niacyna, mogą poprawić wyniki leczenia pacjentów z glejakiem wielopostaciowym, jedną z najbardziej agresywnych postaci raka mózgu. Wstępne wyniki z trwającego badania fazy I/II, opublikowane 22 czerwca 2026 r. w czasopiśmie „Journal of Neuro-Oncology”, wykazały, że… Dowiedz się więcej: Witamina B3 wykazuje obiecujące wyniki we wczesnej fazie badań klinicznych dotyczących agresywnego nowotworu mózgu
- Mammografia: Wojna z piersiami kobiet0 (0) Autor: Dr. Joseph Mercola – Film dokumentalny „Boobs: The War on Women’s Breasts” pokazuje, w jaki sposób mammografia przynosi wielu kobietom więcej szkody niż pożytku – Jedną ze szkodliwych konsekwencji stosowania mammografii jako metody badań przesiewowych jest to, że często prowadzi ona do nadmiernej diagnozy i nadmiernego leczenia, w tym do wyników fałszywie… Dowiedz się więcej: Mammografia: Wojna z piersiami kobiet
- Metaanaliza wykazała, że suplementacja astragalusem zmniejsza zmęczenie związane z chorobą nowotworową0 (0) Czy suplementacja tym ziołem może pomóc pacjentom zmagającym się ze zmęczeniem związanym z rakiem? Metaanaliza z 2025 roku wykazała, że suplementacja tradycyjnym ziołem astragalus prowadzi do znacznego zmniejszenia zmęczenia związanego z nowotworem. Analiza opublikowana w recenzowanym czasopiśmie Integracyjne terapie przeciwnowotworowe, przeanalizował dane z ośmiu randomizowanych badań kontrolowanych z udziałem 804 pacjentów onkologicznych. Naukowcy podali,… Dowiedz się więcej: Metaanaliza wykazała, że suplementacja astragalusem zmniejsza zmęczenie związane z chorobą nowotworową
- Wyniki szeroko zakrojonego badania wskazują, że wysoki poziom witaminy D wiąże się z 58-procentowym spadkiem ryzyka zachorowania na raka jelita grubego0 (0) – Wyższy poziom witaminy D jest silnie powiązany z mniejszym ryzykiem zachorowania na raka jelita grubego. – Wyniki obszernego przeglądu ponad 50 badań obejmujących 1,3 miliona osób potwierdzają to działanie ochronne. – Z biologicznego punktu widzenia witamina D spowalnia wzrost komórek nowotworowych i łagodzi stany zapalne jelit. – Około 80% dorosłych mieszkańców Stanów… Dowiedz się więcej: Wyniki szeroko zakrojonego badania wskazują, że wysoki poziom witaminy D wiąże się z 58-procentowym spadkiem ryzyka zachorowania na raka jelita grubego
- Dlaczego rozwija się rak: 5 procesów, na które można wpływać poprzez dietę, stres i toksyny0 (0) – Rakowi można w znacznym stopniu zapobiegać poprzez codzienne wybory dotyczące stylu życia. – Profilaktyka koncentruje się na pięciu kluczowych szlakach biologicznych, w tym na odporności i stanach zapalnych. – Przewlekły stres i nieodpowiednia dieta bezpośrednio sprzyjają rozwojowi komórek nowotworowych. – Kluczowe znaczenie ma ograniczanie narażenia na toksyny oraz wspieranie naturalnych procesów detoksykacji.… Dowiedz się więcej: Dlaczego rozwija się rak: 5 procesów, na które można wpływać poprzez dietę, stres i toksyny
- Wybory dotyczące diety i stylu życia mogą znacznie zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka jelita grubego0 (0) – Spożywanie co najmniej 90 g (3 uncje) produktów pełnoziarnistych dziennie zmniejsza ryzyko zachorowania na raka jelita grubego o 17% poprzez poprawę trawienia, zmniejszenie stanu zapalnego i zapobieganie powstawaniu polipów. – Pokarmy bogate w błonnik i przeciwutleniacze (zielone warzywa liściaste, warzywa krzyżowe, jagody, czosnek, cebula) pomagają neutralizować substancje rakotwórcze i zmniejszać stan zapalny.… Dowiedz się więcej: Wybory dotyczące diety i stylu życia mogą znacznie zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka jelita grubego












